Tuesday, January 22, 2013

Cyberpunk 2077






CD Projekt Red, el estudio polaco detrás de la exitosa serie The Witcher, nos traerá próximamente Cyberpunk 2077. El juego está basado en Cyberpunk 2020, del creador Mike Pondsmith.



Cyberpunk 2077 nos muestra un futuro decrépito, en el que los avances en tecnología han ido en paralelo a una progresiva degradación de la sociedad. Los implantes y mejoras cibernéticos, que se inventaron para servir a la sociedad, en realidad multiplicaron los problemas, a veces causando caos en las calles. Los nuevos inventos generaron adicciones, y la pobreza aumentó, convirtiéndose en un problema aún mayor.

En Cyberpunk 2077, el jugador aparecerá en ese "futuro oscuro". La metrópolis de Night City (ubicada en los libros en California, entre San Francisco y Los Ángeles) será el escenario para contar la historia de un individuo, criado en las calles, que intenta sobresalir de la miseria y encontrar una forma de sobrevivir entre las bandas y las megacorporaciones, en una ciudad de suciedad y pecado.

Las drogas, la violencia, la pobreza y la exclusión no han desaparecido en 2077, ya que la gente ha seguido siendo como ha sido durante siglos: codiciosa, cerrada de mente y débil. Pero no solo los fantasmas del pasado causan problemas a la humanidad, sino que han aparecido otros nuevos. Los sicópatas realizan matanzas y las calles están llenas de yonkis adictos a una nueva forma de entretenmiento: la danza cerebral, una forma barata de experimentar las emociones y estímulos de otra persona que vive una vida más emocionante.

Las danzas cerebrales son grabaciones digitales de la experiencia de una persona. El vidente puede recibir una de ellas por "streaming" en su sistema nervioso, a través de implantes especiales del cerebro, llamados BD players. Las danzas cerebrales permiten al vidente experimentar todos los procesos cerebrales registrados, incluyendo emociones, movimientos musculares y todos los estímulos percibidos por la persona que graba."

La temática de estas grabaciones varia, desde danzas cerebrales sencillos hechos por megacorporaciones, que por ejemplo permiten al vidente sentir la experiencia de un explorar con sus aventuras, esfuerzos, olores, vistas, sonidos y la sensación real de curiosidad que empuja a los hombres a ir más allá del miedo y la debilidad física. Pero también hay otros lados más controvertidos de la danza cerebral, porque algunas grabaciones se crean ilegalmente. Entrar en la mente de un asesino en serie significa no solo ver las monstruosidades que hace, sino también vivir su ansia de matar y la satisfacción que le da.

¿No has experimentado la última grabación de New Hollywood? ¡No eres nadie! Las calles viven con las dances cerebrales, todo el mundo se ha vuelto loco y quiere formar parte de este nuevo entretenimiento. Alguna gente lo lleva tan lejos que no pueden parar de vivir las vidas de otra gente. Si no estás enlazado a una danza cerebral ahora mismo, probablemente estarás discutiendo qué te ocurrió durante tu última sesión. Por supuesto, como todo nuevo gran movimientos cultural nuevo, las danzas cerebrales tienen críticas".

Éste es el mundo de 2077. La diferencia entre arriba y abajo es mayor que nunca. Drogas, violencia, danza cerebral, psicópatas sueltos... ¿Serás capaz de ser funcional en esta difunta sociedad o acabarás siendo un yonki de la danza cerebral, sin nada, excluido como basura, viviendo la vida de otra persona y sin saber qué ocurre a tu alrededor? Te guste o no, esta es la edad de la decadencia braindance. Esto es Cyberpunk 2077.


A continuación fotografías de la modelo real utilizada para encarnar a "Psycho" la chica del trailer, junto con el concepto artístico y algunas imágenes detrás de escenas, de como fue transformada en el personaje del videojuego.










Fuente: vandal.net
Fotografías: geeksaresexy.net



Monday, January 21, 2013

Uncharted: Golden Abyss guía platino parte 1

Sheik_12, nuestro experto local en Uncharted y amigo personal de Nate Drake, está cocinando esta guía intensiva para ayudarte a obtener Platino en Uncharted: Golden Abyss. sta es la primera parte, dale click al link y prepárate para una aventura de esas.

Platinum Abyss parte 1

Sunday, January 20, 2013

UpUp DownDown Radio#001 Reboots

 Ya es oficial!! UpUp DownDown Radio  llegó para quedarse; HELLO WORLD!! En este episodio Charlie, Beto y Shinkei descubren un malevolo plan de Square-Enix para dominar el mundo. Que?! Que Metal Gear se retira a Florida? El HD remake de Silent Hill fue una mentada para los fans? Escuchen y descubran junto con nosotros estos y mas misterios. El tema de entrada es Crossfire de Goat en http://powergoat.com

Tuesday, January 8, 2013

UpUp DownDown Radio#000

Descarga y escucha nuestro episodio piloto de UpUp DownDown Radio en donde discutimos el legado del 2012 y que esperamos este 2013

UpUp DownDown Radio#000


Friday, January 4, 2013

Far Cry 3 Review


Farcry 3 review

 FAR CRY (noun)
  The noun FAR CRY has 2 senses:
1. distance estimated in terms of the audibility of a cry
2. a disappointing disparity
  Familiarity information: FAR CRY used as a noun is rare.

Does a game that’s crammed with enough guns, action, terrorists, drugs, and miles of paradise for you to explore and make it into your personal playground sound enough to you? When people compare this game to a blockbuster hit and say that “It’s a modern day Sky Rim with guns” Does it make you raise an eyebrow and think to turn in your mythical +2 battle Axe for a Pump action shotgun? Well, then this might be your game. We will take a peek and see what makes this game tick and see if it goes BOOM! Welcome to Rook Island.

                              "Vacation fun for the whole family!"

Right from the beginning, the game takes a turn for the worse when a group of young adults go on a sky diving vacation trip end up being kidnapped by a group of heavily armed warlords who hunt outsiders for ransom. It’s up to you (Jason Brody), a mild mannered middle brother, to nut up and shut up then save the day. The characters that you meet along the way are pretty memorable and gives the story substance. From the beautiful and mysterious "Citra", to a maniac and out of his mind "Vaas" who makes Tony Montana look second rate.The first 10 minutes are heart pounding. The game sets you up beautifully until you are force fed a handful  of revenge, then has the nerve to catapult you into the insane, yet beautiful, Rook Island. One of the most interesting  aspects of the game is the attitude and change of the protagonist.  He starts out as a middle brother who can barely pull a trigger of a NERF gun then over time turns into a cold hardcore killer which can make John Rambo say “DAAAMNN”.

                     "DAAAMN Jason, why you got to be so mean!"


There are tons of things to do in this game. Far Cry 3 can keep a gamer busy for a long period of time by containing mini-games, trails,  big game hunts, assassination  quests, treasure hunts, poker games and herbal harvesting to craft special syringes. There are also 120 relics that you can discover across the map which gives an “Uncharted” feel to it.The graphics can keep your eyes glued to the screen due to light and textures created by Cryengine 3 (Crysis 2, Crysis 3)  At first the jungle will seem very unknown and dangerous which has the potential to swallow you whole. You can open various parts of the map by accessing the radio towers which unlock various items on your GPS, giving you in upper hand on your travels. Every vehicle on the island are accessible from land, air and water. 



                                       "Aim for the bushes!!!!"


The map will also indicate enemy camps which can be eliminated stealthy and tactical or just go ape shit Rambo style. You get more XP if you dispatch every enemy without being seen/caught. Perks can be available to you once you accumulate enough XP to do some awesome finishers or survival tactics. 


Once you have some abilities/Perks at your disposal and some terrain under you GPS, it’s time to party. Now you can use the jungle to your advantage by scavenging its resources (Hunting/Harvesting) to create ammo/item packs and syringes which will turn the tides of this one man battle. A jungle that you feared and died from time to time is now a resource for your survival.


      "You would think that if its a centimeter away, its close right? 

                                      
Far Cry 3 has two multiplayer modes which can add little bit more to the reply value.  The Co-op mode consists of 4 characters with their own personalities and goals, blasting through various levels in search for fortune that’s rightfully theirs. Their adventure happens months before the main story giving a brief back ground of the island. There a perks that you can select and load outs to unlock once you gain enough XP. This mode is fun when you are actually communicating between each other but the magic dies down after a few runs. It’s a good a good way to distract yourself from the main game. DLC for more co-op missions were recently announced which are exclusive to PS3 users. These should be released early this year. 


               "Real men don´t look back at explosions!!"


The actual multi-player has a few things which are new to the common FPS shooter. Once a match is over the top three players from the winning side present themselves beside the 1st place player from the opposing team, all tied up and on his knees. You have the choice to execute him or free him. Kinda cool when you have that pestering nemesis that either camps the whole time or they are just god forsaken good!  But most of it has been done which gives it a mediocre feel. You kill, get points, gain perks, buy guns, die, mix, repeat.  I would not advise you to buy this game just for the multiplayer aspect. There are other games on the market for that. On that note, the multiplayer modes are fun, but look at them as extras. These are something to take a break from the main game and kill some extra time.





First Impression: The first 10 minutes leaves you in awe.  The graphics are excellent and the landscapes are beautiful. From sunsets to starry skies. The magic of Cryengine.

Control: The aim and movements are up to par. But when alot of objects are running all over the place it can cause some frame rate issues. I also noticed when you are in a vehicle when a NPC is  driving or in control, there can be some clipping issues, or you fall straight under the vehicle and cause you to die instantly. I hope this is patched soon.

Immersion: An involving story with memorable characters with miles and miles of land, guns, treasure, hunting, mini-games, races, multiplayer, and action. Once the first set of events unfold there is not a chance in hell im letting the controller go.There is lots to do in so little time.



                                           "BUY IT"


I do not want to repeat myself with what this game consists of. Just check it for yourself. 
Good luck and happy hunting!
                                                                                                      -Charly Munguia

Recommended game, Recommended movie:
If you decide to take a break from the game entirely but you are still in the Jungle/terrorist action mood? I recommend these movies:



The Beach (2000)

Twenty-something Richard travels to Thailand and finds himself in possession of a strange map. Rumours state that it leads to a solitary beach paradise, a tropical bliss - excited and intrigued, he sets out to find it.

Director:
Danny Boyle
 Writers:
John Hodge (screenplay), Alex Garland (novel)

Stars:
 Leonardo DiCaprio, Daniel York and Patcharawan Patarakijjanon




Rambo - Regreso al Infierno Poster
RAMBO (2008)

In Thailand, John Rambo joins a group of mercenaries to venture into war-torn Burma, and rescue a group of Christian aid workers who were kidnapped by the ruthless local infantry unit.


Director:
Sylvester Stallone
 Writers:
Art Monterastelli, Sylvester Stallone, and 1 more credit »
Stars:
 Sylvester Stallone, Julie Benz and Matthew Marsden

















Monday, July 30, 2012

Rainbow Moon Review

Rainbow Moon Review



  The 90´s, sweet 90’s, Nirvana and MC Hammer, Burton and Schumacher, DBZ, Pokemon and games, lots of good games. Rainbow Moon is a love song to those old school JRPGs, and a really good song.
This game was made by eastasiasoft, a European dev team with another underrated jewel under their arm, Soldner, an exclusive shm’up for PSN which also hearkens to the 90’s.



Rainbow Moon tells the story of Balder, a warrior who (un)fortunately stumbles upon a portal that sends him to a distant planet, or rather a moon. Now he must fight his way back home through monsters, wannabe heroes and thieves. Plus, everybody believes he unleashed the monsters on the moon, adding to his troubles, but as any good JRPG; soon he allies with others, travels to exotic lands and gets involved on a wacky conspiracy.



    Actually, Rainbow Moon’s history goes to a second plane and only works as a vehicle to get you all over the place fighting monsters and earning experience right and left. The fighting system is what shines on this gem so everything that surrounds it. Leveling and customization on Rainbow Moon are really detailed and immense. Everything on your party can be developed; leveling, attributes, equipment, active and passive skills, and battle formations. Leveling is based on three factors, experience, lunar coins and lunar orbs. Experience defines level which determines the cap for attributes, Lunar Orbs are used to upgrade attributes and Lunar Coins are used to buy equipment and potions and all kinda stuff to help you get through your travels. Furthermore, enemies drop materials that can be fused into armor and weapons to upgrade their attributes (or can be sold). And not forgetting skills, as usual, active skills are used during battles and passive skills are used to buff attributes and out of battles for assorted things (one of my favorites lets you grow fruit to replenish your food bar) and each has it own experience gauge. The only downside is that some are restricted to certain character, effectively limiting job customization.



In battle, the actions develops on a grid where you must displace and position your characters effectively, this simple thing opens a whole lot of interesting tactical possibilities, for example, some enemies will drop loot when defeated, the space occupied by that loot it cannot be occupied by a character so you can decide on leaving it to create a barrier to protect yourself from flanking or getting surrounded, or grab it and claim your prize. The battle system reminded me a lot of games like Valkiria Profile and a bit of Tactics Ogre and Final Fantasy Tactics. The hybrid works perfectly and feels surprisingly fresh and unique regardless of the comparison. The battled have a really fluid and fast pace and never gets boring. The speed attribute is really interesting since it determines who starts the battle and how many subturns your character gets. The battles, although random, need to be triggered by the player so you can advance at your own pace, a really cool detail indeed. And surprisingly the battles never get repetitive.



FIRST IMPRESSION
Rainbow Moons does not look impressive, in fact that its weakest point. The animation looks awkward and robotic although serviceable; the character design is weak and uninspired. On a positive note, the color palette is eye candy and the environments are really varied. The music is outstanding and some tracks are memorable, the sound effects are really cool and the weird voice effects give Rainbow Moon a very distinctive personality.

CONTROL
The usual, move with the stick, press x for action, inventory to triangle. On the battles things get mixed a little, in fact one of my favorite things is how the attack command works on melee characters. Moving along the grid can be awkward but you get used fast.

IMMERSION
Although its history is not the best thing in the world, Rainbow Moon demands a lot of attention, in fact you get a trophy for playing 100 hours and another to level a character up to level 500!!! But with a platinum trophy, a fun and fresh battle system and a robust and deep customization and leveling system, investing 100 hours don’t look all that crazy.


BUY IT!!!

Rainbow Moon is a love poem to JRPG fans from and to dedicated fans, if you loved SMBRPG, FF Tactics and Valkiria Profile this game is for you, plus is a really complete experience for only 15.00 bucks
-shinkeiDEI-

Rainbow Moon Revision (ESP)

Rainbow Moon Revision



Los noventas, los dulces noventas, Nirvana y MC Hammer , Tim Burton y Joel Schumacher, Goku, Pokemon y por supuesto juegos, muchos y muy buenos juegos. Rainbow Moon es una canción de amor por aquellos JRPG de antaño, y una muy buena por cierto. Este juego fue desarrollado por Eastasiasoft, un equipo de desarrollo europeo que anteriormente habían desarrollado Soldner, un excelente shm’up exclusivo para la PSN que también se siente como un tributo a los juego de los noventas.



 Rainbow Moon cuenta la historia de Balder, un guerrero que por (des)fortuna termina siendo transportado a un mundo lejano al suyo, bueno más bien dicho a una luna lejana a su mundo, en donde debe de pelear contra hordas de monstruos, héroes papanatas y ladrones para encontrar una manera de regresar a casa. No ayuda mucho el hecho de que todos lo culpan de los monstruos invasores, pero como en todo buen RPG poco a poco se va haciendo de aliados, viajando a tierras inhóspitas y desentramando una conspiración locochona.





   En realidad la historia de Rainbow Moon pasa a segundo plano y es poco trascendental, más bien sirve como vehículo para andar de aquí para allá peleando con criaturas y haciendo experiencia a diestra y siniestra. Lo que realmente destaca de esta joyita es el sistema de batallas y todo lo que gira en torno a este. Las opciones de personalización y desarrollo de personajes son muy detallados e inmensos. Cada aspecto de tu grupo puede ser desarrollado, niveles de experiencia, equipamiento, atributos, habilidades pasivas y activas, y formaciones de batalla. El desarrollo de los personajes depende de tres cosas, experiencia, monedas lunares y orbes lunares. La experiencia define el nivel de tu personaje lo cual determina el tope de los atributos que se pueden desarrollar; los orbes lunares se utilizan para mejorar los atributos de los personajes; las monedas lunares para comprar equipo, pociones y demás artilugios. Además de que los enemigos constantemente dejan materiales que se utilizan para aumentar los atributos de tu equipo (u obtener más dinero). Y todo sin contar las habilidades; clásico, las habilidades activas se utilizan en las batallas y las pasivas aumentan atributos o funcionan fuera de las batallas para diferentes cosas (una de mis favoritas sirve para obtener fruta y llenar la barra de comida) y cada una cuenta con su propia barra de experiencia. Aunque algunas están restringidas a solo unos personajes lo que limita la flexibilidad para asignar roles en batalla.



Ya dentro de las batallas la acción se desarrolla en una cuadricula en donde debes desplazar a tus unidades y posicionarlas en donde sea mas adecuado, esto abre unas posibilidades tácticas muy interesantes, por ejemplo, algunos enemigos dejan recompensas al ser derrotados, esos espacio se consideran ocupados así que puedes decidir entre dejar el espacio ocupado para evitar ser flanqueado o rodeado por enemigos o recoger los despojos y reclamar la recompensa. De hecho me hizo recordar mucho a los juegos de valkiria profile, con una pizca de tactics ogre y final fantasy tactis; es un hibrido que funciona muy bien, y a pesar de las comparaciones, se siente fresco y único. El ritmo de las batallas es muy fluido y rápido asi que nunca te aburres de pelear. Algo muy interesante es como funciona el atributo de velocidad, ya que no solo determina quien comienza el turno sino también cuantos subturnos pueden utilizarse. Otra cosa interesante es que las batallas aunque son aleatorias deben ser iniciadas por el jugador asi que puedes avanzar al ritmo que quieras y aunque increíble, las batallas nunca se sienten repetitivas.



PRIMERA IMPRESIÓN
Rainbow Moon no luce muy impresionante, de hecho es el punto más débil del juego. Las animaciones son un tanto raras y acartonadas pero funcionan, el diseño de personajes es poco inspirado y falto de personalidad, pero el juego luce una paleta de colores muy atractiva y escenarios muy variados. Lo que si es destacable es el apartado sonoro que cuenta con muchas piezas memorables, los efectos de sonido, incluyendo las voces de los personajes, dan mucha personalidad al juego.

CONTROLES
Lo usual de un RPG, te mueves con el análogo, x es el botón de acción y triangulo para entrar a inventario, varia un tanto en las batallas y de hecho una de mis cosas favoritas es como funciona el comando de ataque directo; moverse en la cuadricula de batalla puede ser un poco raro pero es fácil agarrarle la onda.

INMERSION
Aunque la historia no es nada del otro mundo, Rainbow Moon demanda mucha atención, de hecho dos un trofeo requiere que juegues 100 horas y otro que lleves a un personaje al nivel 500!!! Hay trofeo platino, el sistema de peleas es fresco y divertido, las opciones de desarrollo de personajes son muy robustas. Con todo lo que Rainbow Moon ofrece, 100 horas de juego no suenan tan descabelladas.




VEREDICTO


COMPRALO!!!
Rainbow Moon es un poema de amor a los JRPG y sus fans, si disfrutaste de Mario RPG, FF tactics o Valkiria Profile, este juego es para ti, además ofrece una experiencia muy completa por solo 15.00 USD.
-shinkeiDEI-